هفته وحدت ، جلوه بارز و روشن شور و شعور

وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا
خداوند سبحان را سپاس می گوییم که حضرتش را سرمایه وحدت و ذخیره عظمت مسلمین قرار داد؛ یا رسول اللّه صلی الله علیه و آله! در سایه تعالیم تو، مجالی برای خود نمایی جهل نماند؛ چنان که اندیشمندترین ساکنان زمین، دل سپردگان به عشق تو اند؛ دست ها را با هم گره می زنیم و دل ها را به میقات وحدت می بریم، تا در طواف نام مبارکت، به عظمت و شکوه «توحید» پی ببریم.
اگر پیروزی انقلاب را مدیون «وحدت» بودیم، اگر شکوه «همبستگی» در صفوف امت ما، جلوه ای جاودانه داشت، اگر تجلی الفت و وحدت ملی، در روزهای انقلاب در سال های دفاع مقدس و در صحنه های پس از پیروزی تا به امروز، نشان «خط وفاق» بود که دل ها را به هم پیوند می داد، این رمز و راز اقتدار و پیروزی را به عنوان «اکسیر اعظم» باید حفظ کرد.
برای امتی که قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد، خدای واحد و رهبر واحد دارند، تفرقه پذیرفتنی نیست؛ در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت آفرین و ولادت خجسته او شکل گرفته است، میثاق ها مستحکم تر و پیمان ها، استوارتر می گردد و خون ها در هم می جوشد و دست ها در هم قرار می گیرد و همه اقشار باهمند و امت اسلامی سرود وحدت، سر می دهند.
گرامی باد هفته وحدت، که همه نور و سرور و مایه انسجام ملت و فشردگی صفوف و بازدارنده جامعه از گسست و پراکندگی است؛ گرامی باد هفته وحدت، که پیام «رسالت» و «ندای امامت» را به گوش انسان ها می رساند و در متن تاریخ و بستر زمان، جاودانه می سازد؛ هفته وحدت، مشتی محکم بر دهان دشمنانی است که در تفرقه مردم، خواب سیادت و سالاری خویش را می بینند و سودا و رویای «تفرقه بینداز و حکومت کن» را در سر می پرورانند.
هفته وحدت، جلوه بارز و روشنی از شور و شعور، ایثار و فداکاری و اخوت و صمیمیت در میان امت اسلامی است؛ الهام می بخشد، آرامش می دهد، روح پرور است و دل انگیز و زداینده کینه ها و کدورت ها و خودخواهی ها و خودبینی ها است.
هفته وحدت، ایام همدلی با هموطنان و میثاق با شهیدان و وفا به عهدی است که با امام راحل بسته ایم؛ هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت(ص) است که به برکت میلادش، چهره جهان دگرگون شد و شرک ها و نفاق ها به یکرنگی گرایید و خصومت های چندین ساله به «اخوت اسلامی» مبدل گشت و عرب و عجم و سیاه و سفید، یار و برادر گشتند.
نعمت الهی در سایه میلاد پیامبر نور، بر مردم تکمیل شد و مردم «راه» را از «چاه» باز شناختند و در سایه هدایت های آن رسول وحدت و برادری، از «ضلالت» به «هدایت» و از «ظلمت» به «نور» و از «تفرقه» به «وفاق» رسیدند.
اکنون نیز که پیش از چهارده قرن از آن تاریخ می گذرد، هم خاطره آن میلاد، شکوه آفرین است و هم «وحدت» به صورت یک نیاز برای امت محمدی(ص)، تجلی یافته و جلوه های همدلی امت مسلمان را امروز در جهان شاهدیم؛ امید است هر چه زودتر چشم انداز ما در افق وحدت، «صبح ظفر» بدمد و شب تفرقه به سر آید و وعده خدا به امامت مستضعفین و وراثت زمین، تحقق یابد.
حوزه علمیه خراسان فرارسیدن هفته وحدت، این میراث گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را که نوید بخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی است، به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (دام ظله العالی) و عموم مسلمانان و آزادی خواهان در سراسر پهنه گیتی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوار است تا این اتحاد و همدلی بین مسلمین سرلوحه فکر و عمل همه اندیشمندان و فرهیختگان قرار گیرد.