در گفتگوی تبریز بیدار با شهردار اسبق مطرح شد:

 

نوین در واکنش به انتقادات از یکسان سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در زمان مسئولیت خود گفت: ما فقط پیمانکار بودیم نه متولی.
واکنش نوین به انتقادات از یکسان سازی گلزار شهدا / ما فقط پیمانکار بودیم نه متولی
    
علیرضا نوین شهردار اسبق تبریز در حاشیه بازدید از غرفه تبریز بیدار در نمایشگاه مطبوعات استان گفت: کنشگری قطعا در رسانه های ما موثر است منتهی باید انتقاد ها  را مکمل هم قرار دهند تا انتقاد سازنده ای ساخته شود.

وی در ادامه در واکنش به اظهارات «بهزاد پروین قدس» در خصوص تخریب گلزار شهدا در زمان شهردار بودن خود  گفت: بهزاد پروین قدس حتما اطلاعات ندارد،  پروژه یکسان سازی گلزار شهدا مصوبه تهران است و این مصوبه از تهران ابلاغ شد.

وی یاد آور شد: استانداری نیز سازمان عمران شهرداری را به عنوان پیمانکار معرفی کرد و کارفرما نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران و متولی طرح نیز معاونت عمران استانداری بود.

من فقط مسقف سازی را ضروری می دیدم

شهردار اسبق تبریز ادامه داد: من در  مدت حضورم در شهرداری، فقط مسقف سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز را ضروری می دیدم. 

شهدا به بنگاه اقتصادی تبدیل نشود

نوین با اظهار به اینکه بهزاد پروین قدس برای هر پروژه ای عکس های خود را به ما می فروخت، افزود: در بحث شهدا باید هرچه از دستمان بر آید،  انجام دهیم و نباید این مورد به بنگاه های اقتصادی تبدیل شود.

منتقدین به جای بردن شکایت به تهران، به شورا می آمدند

وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته در آن مقطع، توسط فعالین فرهنگی در مورد یکسان سازی گلزار شهدا گفت: اگر انتقاد و یا شکایتی بود باید به شورای شهر می آمدند و مطرح می کردند نه اینکه شکایت خود را به تهران ببرند.

نوین ادامه داد: کنش و نقد در رسانه ها باید بصورت عادلانه صورت گیرد. تبریز بیدار را یک رسانه ای می دانم که همواره فعال بوده و امیدوارم فعال بماند.

شهردار اسبق تبریز همچنین در خصوص شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان یک فرد انقلابی در انتخابات شرکت خواهم کرد، شاید با شرکت در انتخابات تنور انتخابات داغ تر شود و شاید توانستم برای مردم شهرم کاری انجام دهم.