بازيكده خانواده‌، تزريق نشاط در كالبد شهر

نخستين بازيكده خانواده كه در دوران سازندگی تبریز به بهره‌برداري رسيد، مجهز به پيشرفته‌ترين و جديدترين امكانات و تجهيزات رفاهي، تفريحي و سرگرمي روز دنياست و با مشاركت بخش خصوصي و شهرداري تبريز در دل پارك جنگلي دوهزار هكتاري عباس ميرزا طراحي و ساخته شده است.
نوآوري، تنوع تجهيزات، استانداردسازي بازيكده، جامعيت مجموعه براي استفاده تمامي سنين، سرعت مراحل اجرايي و نصب تجهيزات و بهره‌گيري از مدرن‌ترين امكانات بازي و تفريح از جمله ويژگي‌هاي اين بازيكده مجهز به شمار مي‌رود.
بازيكده خانواده تبريز در فضايي به وسعت5000 متر مربع و با طراحي 6 محوطه بازي شامل مجموعه تفريحي ورزشي مدرن ويژه استفاده جوانان و بزرگسالان، مجموعه تجهيزات مهيج طنابي و پل معلق ويژه تمام سنين، شاديكده ويژه نوجوانان و كودكان، مجموعه مدرن اسكيت ويژه سنين مختلف، مجموعه صخره‌نوردي مدرن ويژه جوانان و بزرگسالان و مجموعه بازي‌هاي مداري و راپل ويژه بزرگسالان و جوانان طراحي و اجرا شده و در تمامي اين مجموعه‌ها استانداردهاي داخلي و بين‌المللي رعايت گرديده است.
بازيكده خانواده به عنوان نخستين مجموعه رفاهي تفريحي خانوادگي، براي تمامي اقشار خانواده بسترها و امكانات تفريح، بازي، ورزش و سرگرمي را در خود جاي داده است.