بسیج در خط اول موفقیت و پیشرفت کشور

هفته بسيج بهانه اي براي زنده نگه داشتن ارزشهاي انقلاب و آرمان هاي شهدا و دلاوری های بسیجیان در طول دوران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.
 بسيج به عنوان یک حرکت اجتماعي و بزرگ از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در برابر هجمه هاي ابرقدرتها حفظ و صيانت مي كند . نقش بسيج و بسيجيان در عرصه هاي مختلف فرهنگي ، اجتماعي و سياسي كشور بارز است و روشن است و اين قشر همواره در مواجه با چالش ها و آسيب هاي فرهنگي اجتماعي جامعه پيشرو بوده است.
بسیجی گل واژه های ایمان، اخلاص، فداکاری و ایثار بوده ودفاع از انقلاب اسلامي، ولايت فقيه، استکبار ستيزي و مرزباني از مباني اعتقادي کشور از وظايف اصلي بسيج به شمار می رود.
اخلاق مداري، تلاش برای حاکيمت ارزش هاي اسلامي، الگوسازي اسلامي، ولايت مداري، روحيه ايثار و شهادت از موئلفه هاي اصلي نيروي بسيج است.
كشوري كه زير لواي پرچم امام حسين (ع) اداره شود و در مسير خون پاك شهدا ، آرمان‌هاي امام راحل و فرامين مقام معظم رهبري باشد نفوذ ناپذير و مقاوم است و هيچ گزندي به آن نخواهد رسيد.
امروزه میهن اسلامی ما با شكوه هرچه تمامتر و با قدرتي شكست ناپذير در برابر دسيسه‌ها و توطئه‌هاي دشمنان اسلام ايستادگي کرده وهمواره پله های رشد و ترقی را در عرصه های مختلف علمی،سیاسی،فرهنگی،ورزشی و...یکایک می پیماید و اين مهم ممكن نمي‌شد مگر با حضور مردم هميشه در صحنه و ايثارگر که وجود چنین روحیه ای نشأت گرفته از تفكر و فرهنگ بسيجي است .
بسیج محدود به زمان و تشکیلات خاصی نبوده و کشورمان همواره به تلاش های بسیجیان نیاز دارد.
بسیجیان همواره نشان دادند که برای صیانت و حفظ نظام جمهوری اسلامی جان و مال خد را فدا می کنند.