سالروز ميلاد سيدالشهدا(ع) زادروز واژه شهادت

نامگذاري سوم شعبان، سالروز ميلاد سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) از سوي امام راحل عظيم الشان بعنوان روز پاسدار، نشان از پيوندي عميق و مستحكم بين اين نهاد مقدس و نهضت عاشورا دارد. وجود نيروهاي مؤمن، مخلص، جان بر كف، ولايت‌مدار و خلاق و مبتكر، سرمايه‌ عظيم سپاه است كه اين نهاد مقدس و مردمي، اقتدار خود را از معنويت و روحيه جهادي آنان مي داند و حضور قاطع سپاه در صحنه طي ۴۱ سال گذشته از بدو پيروزي انقلاب و ماه هاي پس از آن تا سال هاي دفاع مقدس تاكنون و حضور جهادي و هوشيارانه در عرصه هاي ارتقاء دانش، بصيرت و معنويت، اقتصاد مقاومتي، سازندگي و جنگ نرم، مصاف با دشمنان اسلام و قرآن و خنثي‌ سازي انواع فتنه هاي كور و تهديدات ناشي از كينه‌ورزي‌هاي نظام سلطه و استكبار و صهيونيسم بين‌الملل، مصاديقي از پيوند عميق پاسداران انقلاب اسلامي با فرهنگ عاشورا و نهادينه‌شدن روحيه جهادي و عاشورايي در كالبد سازماني اين نهاد انقلابي و مردمي محسوب مي گردد. 
عبارات و توصيفات زيبا و بي نظيري همچون 'نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، به حق از بزرگ ترين سنگرهاي دفاع از ارزش هاي الهي نظام ما بوده و خواهد بود'، 'اي كاش من هم يك پاسدار بودم»، 'اگر سپاه نبود، كشور هم نبود'، 'من سپاه پاسداران را بسيار عزيز و گرامي مي دارم. چشم من به شماست. شما هيچ سابقه اي جز سابقه اسلامي نداريد' و ... در كلام امام خميني(ره) و همچنين 'خدا را شكر مي كنيم كه سپاه رشد كرد، قوي شد و رو به كمال رفت'، 'سپاه، نيروي انقلابي، پرشور و آزمايش داده و تجربه شده اي است كه ده سال در ميدان هاي نبرد، جمهوري اسلامي را سربلند كرده و خود ميوه انقلاب بود و هست'، 'سپاه را بايد همه مسئولان كشور، همه آحاد مردم و همه آحاد سپاه كاملاً جدي بگيرند'، 'بايد به معناي حقيقي كلمه، سپاه را تقويت كرد'، قوام و شخصيت سپاه به معنويتش است' و ...'تنها نيرويي كه قادر است از انقلاب و نظام دفاع كند، سپاه است'، در كلام گهربار مقام معظم رهبري و فرماندهي معظم كل قوا، بيانگر اهميت اين نهاد ارزشي و مسئوليت الهي و خطير آن در حفاظت و پاسداري از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي است. 
سالروز ميلاد سيدالشهدا(ع)را مي توان زادروز واژه شهادت نيز ناميد زيرا در فجر ولادت آن امام همام است كه ريشه نهال اسلام قوّت گرفت و با شهادت، حيات جاودانه و پربار اسلام طراوت يافت، از اين روست كه روز پاسدار، روز تجديد پيمان حسينيان با شهادت است زيرا نقشه راه سپاه، كربلاست و شهادت، نهايت آمال پاسداراني است كه با سالار شهيدان، در دفاع از حريم ولايت و دين پيوندي ناگسستني بسته‌اند. 
اين روز بزرگ نويدبخش آزادگان تاريخ و شاگردان مكتب حرّيت در سراسر عالم است كه راه فداكاري هايشان در نجات مظلومان و نبرد با ظالمان و مستكبران، صبغه اي عاشورايي داشته و به مسير پرافتخار عزت و كرامت منتهي مي گردد؛ روز پاسدار روز يادآوري حقايق و عبرت‌هاي عاشورا و فرصت تجليل از دفاع عاشورايي آحاد فرماندهان و كاركنان سپاه از دستاوردهاي انقلاب و آينده پرشكوه ملت بزرگ ايران است؛ سبزپوشان سرافراز سپاه امروز پيمان بسته اند كه هر قلم و قدم سياهي را كه با ايجاد توطئه و فتنه در جهت نفوذ و تضعيف پايه هاي نظام اسلامي و يا به راه انداختن جنگ هاي نيابتي در منطقه به حركت در آيد، با همت و جهاد و خون سرخ خود در هم شكنند. 
امروز سپاه و فرزندان ملت مجاهد و ولايت‌مدار ايران در اين نهاد ارزشي، همراه و همگام با ساير نيروهاي مسلح و مقتدر جمهوري اسلامي ايران، ارتش سرافراز، بسيج قهرمان و نيروهاي انتظامي و ... با پشتيباني امت سلحشور ايران اسلامي، همانند گذشته همچنان پيروز تمامي ميدان‌ها و آوردگاه‌هاي دفاع از انقلاب و ارزش‌هاي آن در داخل كشور و فراسوي مرزها خواهند بود و با نگاه عميق و الهام‌بخش به حقيقت عاشورا در پي ترويج آرمان‌هاي حسيني در جامعه اسلامي هستند تا نشان دهند عاليترين نمونه‌هاي مجاهدت و فداكاري و شجاع‌ترين مردان در ميدان انديشيدن و اقدام و عمل بوده و مايه‌ امنيت، آرامش و اميد آحاد ملت در امروز و فرداي درخشان كشور هستند و زمينه را براي ظهور حضرت بقيه الله الاعظم(عج)در ركاب فرماندهي معظم كل قوا حضرت امام خامنه اي(مدظله‌العالي) فراهم خواهند ساخت. 
ضمن تبريك مواليد شعبان المعظم بويژه سالروز ميلاد امام حسين(ع) ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز پاسدار و جانباز ،  ياد و خاطره سردار سرلشگر شهید آقا مهدی باکری فرمانده لشگر همیشه پیروز عاشورا و سایر شهدای گرانقدر عاشورایی و سردار دلها ، سرلشكر پاسدار شهيد حاج قاسم سلیمانی  و تمامی شهداي عرصه امنيت، سلامت ، خدمت و شهداي مدافع حرم و جانبازان سرافراز را گرامي داشته و به ارواح پاك و مطهر شهدای عظیم الشأن درود مي فرستيم.