علیرضا نوین :


شهردار اسبق تبریز خواستار تلاش و همکاری همه آحاد جامعه و مسوولان شهری و استانی برای احیاء دوباره و مجدد جایگاه و هویت تاریخی، فرهنگی تبریز شد.
علی رضا نوین گفت: تبریز از دیرباز جایگاهی متفاوت و دیگرگون در سپهر سیاسی قرون اخیر، به ویژه تاریخ معاصر ایران داشته و باید دوباره به این جایگاه برگردد.
وی افزود: متاسفانه در سایه برخی بی تدبیری ها و اجحاف های شهری، استانی و ملی، تبریز از جایگاه اصلی و حقیقی خود به لحاظ فرهنگی، تاریخی، مدیریتی و شهری دور شده و این مساله بیشتر، محصول و معلول کم کاری ها و قصورهای مسوولان و متولیان شهری و استانی طی سال های اخیر بوده است.
نوین خاطرنشان کرد: همه می دانیم که تبریز، تاریخی به بلندای انبوهی از افتخارات، موفقیت ها، پیشگامی ها و عزتمندی ملی و جهانی دارد، برای همین، باید در مقابل تاریخ و هویت تاریخی این شهر، سر تعظیم فرود بیاوریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از برخی کم کاری ها و غفلت های مدیریتی سال های اخیر در حوزه معرفی و اعتلای نام، جایگاه و هویت تاریخی تبریز گفت: متاسفانه امروز موقعیت، هویت، جایگاه و شان تاریخی تبریز دستخوش آسیب های جدی شده و بخشی از این آسیب ها نیز ناشی از عملکرد منفعلانه شوراها بوده است که باید نسبت به ترمیم و رفع این آسیب ها و اعتلای دوباره نام تبریز همت شود.
شهردار اسبق تبریز در خاتمه گفت: تبریز با شهرها و عناصر هویتی و کالبدی پیرامونی خود، هنوز هم ظرفیت تبدیل شدن به شهری جهانی با معیارهای زیست مطلوب، اقتصادی، گردشگری، تفریحی، فرهنگی و مدرن را داراست و من معتقدم، باید در راستای تدوین و تصویب برنامه های راهبردی در این حوزه گام برداریم.